Tárgy: Fenntartói értékelés
FENNTARTÓI ERTÉKELÉS
(Nkt. 83 § (2) bek. e, h pontja és a 85 § (3) bekezdése alapján)
A Kipp-Kopp Napköziotthonos Magánóvoda
2020/21es tanévben végzett
pedagógiai-szakmai munka eredményességének értékelése
A Fényben, Szeretetben Alapítvány, mint fenntartó értékelte a fenti intézményben folyó szakmai munkát és az intézmény pedagógiai programjának teljesítését.
Az értékelés megállapításai a vezetői beszámoló és az intézményben lefolytatott fenntartói ellenőrzés tapasztalatain alapulnak.
- AZ ELLENŐRZÉS MENETE
Az intézményvezető a fenntartó részére a 2020/121-es tanév lezárását követő 30 napon belül megküldte az intézmény által készített beszámolót, amely a pedagógiai program végrehajtását, valamint az intézményben folyó szakmai munka eredményességét értékeli. A fenntartónak az ellenőrzésnél és értékelésnél az előző tanév (2017/18) dokumentumai rendelkezésre álltak.
- AZ ELLENŐRZÉS TERÜLETEI
- az intézmény gazdálkodása
- a működés törvényessége
- a szakmai munka eredményessége
- gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenység
- MEGÁLLAPÍTÁSOK – ÉRTÉKELÉS
Az intézmény gazdálkodása
Az intézmény gazdálkodása a vonatkozó jogszabályoknak és a törvényességi szempontoknak megfelel.
Az intézmény az éves költségvetésben foglaltaknak megfelelően gazdálkodik és az erről szóló költségvetési beszámolót, illetve az éves számviteli beszámolókat a jogszabályoknak megfelelő határidőkig és a jogszabályokban előírt formában elkészítette.
Az intézmény a működéshez szükséges szabályzatokkal rendelkezik.
A működés törvényessége
Az intézmény alapdokumentumai a vonatkozó, hatályos jogszabályok szerint rendelkezésre állnak. Az alapító okirat és a nevelési program a jogszabályoknak megfelelően készült.
Az intézmény rendelkezik a működéshez szükséges szabályzatokkal. A szabályzatok a jogszabályokban foglaltaknak megfelelnek.
Az intézmény továbbképzési programja és beiskolázási tervei a jogszabályokban foglaltaknak megfelelnek.
Az intézmény iratkezelése megfelel a vonatkozó jogszabályoknak és mintaszerű.
Az intézmény iratkezelése mind az ellátott gyermekek, mind az alkalmazottak esetében a jogszabályoknak megfelelő. Az intézmény a tanügyi nyilvántartásokat az előírások szerint vezeti.
Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei biztosítottak.
A szakmai munka eredményessége
Az intézmény az óvodai feladatellátás tekintetében a kiváló nevelési programot az elvárható teljesítmény felett hajtotta végre.
A nevelési program a több síkon történő tevékenykedést, a kommunikáció, kooperáció lehetőségeinek gyakorlását tartja elsődleges feladatának a képességfejlesztés terén.
Ünnepélyek, óvodai rendezvények
A pedagógiai programhoz kapcsolódó közös rendezvények a covid fertőzés miatt elrendelt vészhelyzet miatt, ebben a nevelési évben zömmel elmaradtak. A szülők nem is igényelték ezeket.
- Tanévnyitó „ovikóstolgató” Kerti parti csökkentett létszámmal
- Adventi gyertyagyújtások, adventi készülődés online.
- Karácsonyváró készülődés online.
- Farsang időszaka: Zenés- táncos bál a gyerekeknek meg lett tartva.
- Séták a faluban
- Nemzeti ünnepünk – séta a városunkban
- Húsvét készülődés online
- Nagycsoportosok látogatása az iskolában elmaradt.
- Szülők köszöntése online.
- Közös szalonnasütés az udvaron a szülőkkel most elmaradt, a gyerekekkel zárt közösségben lett megtartva.
- Ballagás csökkentett létszámmal.
A belsőellenőrzési tervben leírtak megvalósultak.
Az éves munkatervben meghatározottak szerint részben megvalósultak a programok.
A nevelőtestület aktív volt, véleményt nyilvánított az online megbeszéléseken.
Összességében elmondható, hogy a Kipp-Kopp Napköziotthonos Magánóvoda
a 2020/21-es tanévben is eredményesen végezte munkáját, a Pedagógiai Programban és a Munkatervben meghatározottaknak eleget tett.
Gyermek és ifjúságvédelmi tevékenység
Most is van beszédhibás gyermek az óvodában, ezért pedagógiai munkájuk fontos feladata a gyermek anyanyelvi nevelése, kommunikációjának fejlesztése, a beszédkedv elősegítése.
Az esélyegyenlőség biztosítása minden óvodás számára elengedhetetlen. A bármely szempontból hátrányos helyzetű gyermekek segítése, a helyzetük folyamatos figyelemmel kísérése minden óvodapedagógus számára feladat.
Intézményvezető értékelése
Az intézményi működést, a szakmai irányítást, a gazdálkodást, a feladatellátást, az intézményi dokumentumokat, valamint a tanulmányi eredményeket figyelembe véve a pedagógiai programot eredményesen, jól hajtotta végre.
Szeged, 2021-08-2
Grünwald-Konecsni Dóra