A Kipp-Kopp Óvoda fenntartói értékelése 2020/2021

Tárgy: Fenntartói értékelés

 

FENNTARTÓI ERTÉKELÉS
(Nkt. 83 § (2) bek. e, h pontja és a 85 § (3) bekezdése alapján)

 

A Kipp-Kopp Napköziotthonos Magánóvoda
2020/21es tanévben végzett
pedagógiai-szakmai munka eredményességének értékelése

 

A Fényben, Szeretetben Alapítvány, mint fenntartó értékelte a fenti intézményben folyó szakmai munkát és az intézmény pedagógiai programjának teljesítését.
Az értékelés megállapításai a vezetői beszámoló és az intézményben lefolytatott fenntartói ellenőrzés tapasztalatain alapulnak.

 

  1. AZ ELLENŐRZÉS MENETE

Az intézményvezető a fenntartó részére a 2020/121-es tanév lezárását követő 30 napon belül megküldte az intézmény által készített beszámolót, amely a pedagógiai program végrehajtását, valamint az intézményben folyó szakmai munka eredményességét értékeli. A fenntartónak az ellenőrzésnél és értékelésnél az előző tanév (2017/18) dokumentumai rendelkezésre álltak.

 

  1. AZ ELLENŐRZÉS TERÜLETEI
  • az intézmény gazdálkodása
  • a működés törvényessége
  • a szakmai munka eredményessége
  • gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenység

 

  1. MEGÁLLAPÍTÁSOK – ÉRTÉKELÉS

Az intézmény gazdálkodása

Az intézmény gazdálkodása a vonatkozó jogszabályoknak és a törvényességi szempontoknak megfelel.
Az intézmény az éves költségvetésben foglaltaknak megfelelően gazdálkodik és az erről szóló költségvetési beszámolót, illetve az éves számviteli beszámolókat a jogszabályoknak megfelelő határidőkig és a jogszabályokban előírt formában elkészítette.

Az intézmény a működéshez szükséges szabályzatokkal rendelkezik.

A működés törvényessége

Az intézmény alapdokumentumai a vonatkozó, hatályos jogszabályok szerint rendelkezésre állnak. Az alapító okirat és a nevelési program a jogszabályoknak megfelelően készült.

Az intézmény rendelkezik a működéshez szükséges szabályzatokkal. A szabályzatok a jogszabályokban foglaltaknak megfelelnek.

Az intézmény továbbképzési programja és beiskolázási tervei a jogszabályokban foglaltaknak megfelelnek.

Az intézmény iratkezelése megfelel a vonatkozó jogszabályoknak és mintaszerű.

Az intézmény iratkezelése mind az ellátott gyermekek, mind az alkalmazottak esetében a jogszabályoknak megfelelő. Az intézmény a tanügyi nyilvántartásokat az előírások szerint vezeti.

Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei biztosítottak.

A szakmai munka eredményessége

Az intézmény az óvodai feladatellátás tekintetében a kiváló nevelési programot az elvárható teljesítmény felett hajtotta végre.
A nevelési program a több síkon történő tevékenykedést, a kommunikáció, kooperáció lehetőségeinek gyakorlását tartja elsődleges feladatának a képességfejlesztés terén.

Ünnepélyek, óvodai rendezvények
A pedagógiai programhoz kapcsolódó közös rendezvények a covid fertőzés miatt elrendelt vészhelyzet miatt, ebben a nevelési évben zömmel elmaradtak. A szülők nem is igényelték ezeket.

  • Tanévnyitó „ovikóstolgató” Kerti parti csökkentett létszámmal
  • Adventi gyertyagyújtások, adventi készülődés online.
  • Karácsonyváró készülődés online.
  • Farsang időszaka: Zenés- táncos bál a gyerekeknek meg lett tartva.
  • Séták a faluban
  • Nemzeti ünnepünk – séta a városunkban
  • Húsvét készülődés online
  • Nagycsoportosok látogatása az iskolában elmaradt.
  • Szülők köszöntése online.
  • Közös szalonnasütés az udvaron a szülőkkel most elmaradt, a gyerekekkel zárt közösségben lett megtartva.
  • Ballagás csökkentett létszámmal.

 

A belsőellenőrzési tervben leírtak megvalósultak.
Az éves munkatervben meghatározottak szerint részben megvalósultak a programok.
A nevelőtestület aktív volt, véleményt nyilvánított az online megbeszéléseken.

Összességében elmondható, hogy a Kipp-Kopp Napköziotthonos Magánóvoda

a 2020/21-es tanévben  is eredményesen végezte munkáját, a Pedagógiai Programban és a Munkatervben meghatározottaknak eleget tett.

Gyermek és ifjúságvédelmi tevékenység

Most is van beszédhibás gyermek az óvodában, ezért pedagógiai munkájuk fontos feladata a gyermek anyanyelvi nevelése, kommunikációjának fejlesztése, a beszédkedv elősegítése.

 

Az esélyegyenlőség biztosítása minden óvodás számára elengedhetetlen. A bármely szempontból hátrányos helyzetű gyermekek segítése, a helyzetük folyamatos figyelemmel kísérése minden óvodapedagógus számára feladat.

 

Intézményvezető értékelése

Az intézményi működést, a szakmai irányítást, a gazdálkodást, a feladatellátást, az intézményi dokumentumokat, valamint a tanulmányi eredményeket figyelembe véve a pedagógiai programot eredményesen, jól hajtotta végre.

 

Szeged, 2021-08-2

Grünwald-Konecsni Dóra


Küldetésünk

Óvodánk középpontjában a gyermek áll, aki segítségünkkel saját maga építi fel a személyiségét. Elképzelésünk, hogy egy kiegyensúlyozott, boldog, felszabadult, nyugodt, sajátmagát adó, önmagához képest fejlődő és fejleszthető “én-lények” kibontakozásának adjunk teret. Kis emberkék Ők, akiknek van akaratuk, elképzelésük, önálló gondolatuk – amit bátran mernek elmondani – véleményük van dolgokról, tevékenykednek, ezáltal rengeteget tapasztalnak, tanulnak. Kölcsönösen tiszteletben tartják egymást, egymásban a mást, egymás tevékenységét, gondolatát, véleményét. Nem erőszakolják másra a sajátjukat. Nincs “buta” és “okos” gyerek! Mindegyik egy gyöngyszem a maga kis világában! Ugyanakkor éppen olyan mint a társai – nincs kivétel – mégis egyetlen.