Pedagógiai-Szakmai munka fenntartói értékelése Kipp-Kopp Magánóvoda

Pedagógiai-Szakmai munka fenntartói értékelése

Kipp-Kopp Magánóvoda

(6753 Szeged Dorogi Imre u.9.)

Az intézmény OM azonosítója: 102359

Intézményvezető: Tóth Anna

Az Óvoda fenntartója: Fényben, Szeretetben Alapítvány

6753 Szeged Dorogi Imre utca 9.

A fenntartó irányítói tevékenységének része a köznevelési intézmény pedagógiai-szakmai tevékenységének ellenőrzése. A fenntartó hatáskörrel rendelkezik az intézmény hatékonyságának és pedagógiai-szakmai eredményességének megítélésében (Nkt. 83. (2) bekezdés h) pontja).

A fenntartó feladata, hogy értékelje a pedagógiai programban megjelölt feladatok végrehajtását és ezen keresztül a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai-szakmai tevékenységének eredményességét (Nkt. 83. § (2) bekezdés h) pont).

  1. Az óvodai pedagógiai-szakmai munka fenntartói értékelése

A fenntartó minden területen teljes körű értékelési jogkörrel bír.

  1. A fenntartó által kiválasztott intézményértékelési területek:

Tanügyigazgatás – igazgatási tevékenység ellenőrzése és értékelése.

Feltételek – tárgyi, személyi, amelyek lehetővé teszik a jogszabályoknak és a partneri elvárásoknak megfelelő működést.

Szakmai tevékenység, nevelés – fejlesztés-személyiségfejlesztés, szocializáció, érték- és normaközvetítés.

Szociális és egyéb szolgáltatás – az óvoda szociális és egyéb szolgáltató tevékenysége.

Szervezet és vezetés – az óvoda, mint munkaszervezet struktúrája, működése, értékelése.

Adott nevelési év kiemelt ellenőrzési területe: Intézmény által használt nyomtatványok, működést meghatározó dokumentumok, valamint az Intézmény által használt kötelező nyomtatványok és azok tartalmi elemei. Munkaügyi vizsgálat.

  1. Tanügyigazgatás

Az intézmény működése a jogszabályi előírásoknak megfelel, törvényes. Az intézményi szabályozó dokumentumok hatályosak, a törvényi előírásnak megfelelően átdolgozottak, jogszerűek. A szükséges tanügyi nyomtatványok rendelkezésre állnak, a nyilvántartások megfelelőek, jogszerűek. Az adatvédelem teljesülése a jogszabályi előírásoknak megfelelő.

Javaslat: A törvényi változások folyamatos figyelemmel kísérése a jövőben is, különös tekintettel a jogszabályi változásokra.

  1. Feltételek

2.1 Tárgyi, infrastrukturális feltételek

Az intézmény hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló eszközeivel és erőforrásaival. A helyiségek száma, funkcionális megfelelősége megfelelő.

2.2. Személyi feltételek

Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei biztosítottak. Az óvodai csoportok szervezése a hatályos jogszabályok alapján történik.

  • Álláshelyekkel való gazdálkodás: nem megfelelő – megfelelő.

  • Jogszabályban meghatározott kötelező alkalmazottak köre: nem megfelelő – megfelelő.

  • Egyéb, a pedagógiai/nevelési program megvalósításához szükséges szakmai kompetenciák megléte: nem megfelelő – megfelelő.

  • Felkészültség a környezetvédelmi témák nevelésére: nem megfelelő – megfelelő.

    1. Pedagógiai feltételek értékelése a 2018/19 nevelési évről készült beszámoló alapján:

  • A pedagógusok módszertani kultúrája: nem megfelelő – megfelelő.

  • A pedagógusok módszertani sokszínűsége: nem megfelelő – megfelelő.

  • Az eredményes módszerek gyűjtése, átadása: nem megfelelő – megfelelő.

  • A gyermek életkorának, az egyéni sajátosságnak figyelembe vétele a mindennapi munkában: nem megfelelő – megfelelő

  • A gyermekek személyiségfejlesztésének folyamata: nem megfelelő – megfelelő

  • Speciális fejlesztés (logopédiai, fejlesztő pedagógia): nem megfelelő – megfelelő

  • Tehetségfejlesztés: nem megfelelő – megfelelő

  • Szociális kompetencia (segítő életmódra nevelés, közösségfejlesztés) fejlesztése: nem megfelelő – megfelelő

  • Társas viszonyok kialakítása a csoportokban: nem megfelelő – megfelelő

  • Az önismeret fejlesztésének megvalósítása: nem megfelelő – megfelelő

  • Az egészséges életmódra nevelés megvalósítás, hatékony egészséggondozás: nem megfelelő – megfelelő

Javaslat: a törvényi változások folyamatos figyelemmel kísérése, a humánerőforrás racionális tervezése, kialakítása.

  1. Szervezet és vezetés – az Intézmény Pedagógiai programja, valamint az éves munkaterv alapján:

3.1 Tervezés

  • Pedagógiai alapelvek, célok, feladatok, eszközök, eljárások, mint stratégiai feladatok tervezése: nem megfelelő – megfelelő

  • Operatív tervezés: nem megfelelő – megfelelő

  • A napi működés tervezése: nem megfelelő – megfelelő

3.2 Szervezeti működés és fejlesztése

  • A szervezeti struktúra, vezetési szerkezet, hatáskörök működése: nem megfelelő – megfelelő

  • A folyamatok szabályozottsága: nem megfelelő – megfelelő

  • Munkatársak kiválasztása, továbbképzése, munkaerő gazdálkodás, humánerőforrás-fejlesztése: nem megfelelő – megfelelő

  • A munka szervezettsége: nem megfelelő – megfelelő

  • Információs rendszer hatékonysága: nem megfelelő – megfelelő

Javaslat: humánerőforrás-fejlesztés során az óvodapedagógusok folyamatos továbbképzése a gyermekek mindennapos fejlesztése, valamint az óvodai sikerkritériumok még hatékonyabb teljesítés érdekében.

  1. Adott nevelési év kiemelt ellenőrzési területe: Intézmény által használt nyomtatványok, működést meghatározó dokumentumok, valamint az Intézmény által használt kötelező nyomtatványok és azok tartalmi elemei, munkaügyi ellenőrzés

4.1. Az Intézmény által használt nyomtatványok:

a felvételi előjegyzési napló, igen-nem

a felvételi és mulasztási napló, igen-nem

az óvodai csoportnapló, igen-nem

az óvodai törzskönyv, igen-nem

a tankötelezettség megállapításához

szükséges szakvélemény igen-nem

gyermek fejlődését nyomon követő

dokumentáció igen-nem

4.2. Az Intézmény működését meghatározó dokumentumok:

Munkaterv igen-nem

Szervezeti és Működési Szabályzat igen-nem

Házirend igen-nem

Szülők általi megismerés ténye

dokumentált-e: igen-nem

óvodai csoportnapló mellékleteként

Pedagógiai Program igen-nem

4.2. Az Intézmény által használt kötelező nyomtatványok tartalma:

Felvételi előjegyzési napló: a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 89. §-ban felsorolt kötelező tartalmi elemeit teljes mértékben tartalmazza.

Felvételi és mulasztási napló: a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 90. §-ban felsorolt kötelező tartalmi elemeit teljes mértékben tartalmazza.

Óvodai csoportnapló: a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 91. §-ban felsorolt kötelező tartalmi elemeit teljes mértékben tartalmazza.

4.3. Munkaügyi ellenőrzés:

A külső szakértő által végzett vizsgálat elsődleges célja a közalkalmazotti jogviszonyok számítása, fizetési osztályok, fizetési fokozatok, kategóriák, végzettségek, szakképesítések, továbbképzés megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak.

Főbb megállapítások:

  • A személyi anyagok rendben.

  • A nem pedagógus munkakörben foglalkoztatottak fizetési osztálya megfelelő.

  • A pedagógus munkakörben foglalkoztatottak fizetési fokozata megfelelő.

  • Továbbképzés dokumentáció megvan.


Küldetésünk

Óvodánk középpontjában a gyermek áll, aki segítségünkkel saját maga építi fel a személyiségét. Elképzelésünk, hogy egy kiegyensúlyozott, boldog, felszabadult, nyugodt, sajátmagát adó, önmagához képest fejlődő és fejleszthető “én-lények” kibontakozásának adjunk teret. Kis emberkék Ők, akiknek van akaratuk, elképzelésük, önálló gondolatuk – amit bátran mernek elmondani – véleményük van dolgokról, tevékenykednek, ezáltal rengeteget tapasztalnak, tanulnak. Kölcsönösen tiszteletben tartják egymást, egymásban a mást, egymás tevékenységét, gondolatát, véleményét. Nem erőszakolják másra a sajátjukat. Nincs “buta” és “okos” gyerek! Mindegyik egy gyöngyszem a maga kis világában! Ugyanakkor éppen olyan mint a társai – nincs kivétel – mégis egyetlen.